قیمت روز زرشک پفکی و دانه اناری سال ۹۸

عوامل بیشماری در قیمت روز زرشک خشک تاثیرگذار هستند که در اینجا به چند عامل مهم آن در زیر اشاره میکنیم.

قیمت روز زرشک

منظور از زرشک خشک  نیز زرشک خشک دانه اناری و زرشک خشک پفکی است. این عوامل عبارتند از:

  • نوع گونه و نژاد زرشک: بسته به اینکه نژاد درختچه زرشک از چه نوعی باشد نوع محصول نهایی به دست آمده متفاوت است. بعضی از درختچه ها به طور کلی دانه های درشتتر و مرغوبتری دارند. در نتیجه زرشک تولید شده کیفیت مطلوبتری دارد و در نهایت قیمت زرشک خشک تولید شده این نوع بالاتر است.
  • عوامل آب و هوایی و شرایط اقلیمی تاثیر بسیار مهمی در کیفیت محصولات کشاورزی دارند. زرشک نیز از این قاعده مستثنی نیست.
  • کیفیت زراعت و رسیدگی به باغات زرشک، میزان آبیاری و کوددهی مناسب
  • نحوه خشک کردن زرشک ( خشک کردن بوسیله تابش مستقیم آفتاب یا خشک کردن در تالارهای سرپوشیده) که دو محصول متفاوت زرشک دانه اناری و زرشک پفکی را به دست میدهد. هر کدام از این محصولات قیمت متفاوتی دارند. لازم است بدانید که زرشک خشک شده در سایه زرشک پفکی است که قیمت بالاتری نسبت زرشک خشک شده در آفتاب (زرشک دانه اناری) دارد.
  • رعایت اصول نگهداری و انبارداری زرشک خشک: زرشک خشک باید در محیط خشک و خنک به دور از نور نگهداری شود.

میزان تمیز بودن محصول از خارو برگ و شاخه بوته زرشک و خاک و سنگریزه. به ویژه زرشک دانه اناری که معمولا برروی پشت بام خانه ها و کارگاهها خشک میشود.

 

آب و هوای نامساعد خراسان جنوبی و کشت زرشک

کشاورزی در کشور ما یکی از اهرم های بسیار مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و انسانی به حساب می آید. در ایران که کشوری کم آب و خشک است کشاورزی نیازمند یک سیاست و تلاش چند برابر است تا بتوان با عرضه راه حل های مناسب و حرفه ای محصولی مناسب با شرایط اقلیمی کشور تولید کرد.

از جمله این راهکارها ایجاد یک سیستم آبدهی بهینه و همچنین انتخاب محصول زارعی قابل کشت با بهترین بهره است. مثلا برای کشت هندوانه ( که محصولی است که نیاز به آبیاری فراوان دارد) میزان آب مصرف شده به حدی است که اگر آب را به خارج بفروشیم ازر آوری بیشتری نسبت به تولید هندوانه دارد. در نتیجه تولید این محصول از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

خرید زرشک قاینات

این در در حالیست که میوه ای مانند زرشک که گیاهی کم آب است در شرایط اقلیمی خشک ایران به خوبی رشد کرده و محصول میدهد.
در حال حاضر زرشک علاوه بر شهرهای قائن و بیرجند در چیزی فراتر از نوزده استان ایران نیز کشت میشود. اما به طور کلی استان خراسان جنوبی بهترین شرایط آب و هوایی را برای تولید زرشک داراست. طبق آمار رسمی منتشر شده کسب و کار زندگی اقتصادی بیش از پنجاه هزار خانوار این استان چه مستقیم و چه با واسطه به زرشک وابسته است. بنابراین، این محصول نقش بسیار مهمی در رشد کشاورزی و توسعه انسانی این استان دارد.

قیمت روز زرشک

همانگونه که ما در بالا مختصر شرح دادیم، قیمت روز زرشک خشک به چندین عامل وابسته است. یکی از این عوامل نحوه خشک کردن زرشک تازه است. زرشک خشک به دو دسته زرشک پفکی و زرشک دانه اناری تقسیم میشود. زرشک پفکی به لحاظ کیفی مرغوبتر از زرشک دانه اناری است.

در واقع زرشک پفکی نسبت به زرشک دانه اناری درجه یک محسوب شده و قیمت آن نیز در حدود 6-7 هزار تومان بیشتر است. زرشک خشک همان زرشک پلویی است که همچون کشمش پلویی طلایی موارد مصرف فراوانی در تهیه غذاهای ایرانی دارد قیمت زرشک پلویی در واقع همان قیمت روز زرشک خشک است.

قیمت زرشک پلویی

قیمت زرشک پفکی و دانه اناری:

همانگونه که گفتیم در ایران منظور از قیمت روز زرشک خشک، قیمت زرشک پلویی است که به دو دسته زرشک دانه اناری و زرشک پفکی تقسیم میشود. البته یک گروه سومی نیز به نام زِرشک زیر تالاری وجود دارد که ترکیب زرشک دانه اناری و پفکی است. قیمت روز زرشک پفکی و قیمت روز زرشک دانه اناری و همچنین قیمت زرشک زیر تالاری را در  جدول زیر ببینید.

لیست قیمت زرشک

خرید زرشک پلویی در تهران

مجموعه زرشک آبرام مرجع خرید زرشک پلویی نظیر زرشک پفکی کیلویی در تهران است.  با مراجعه به دفتر پخش مرکزی مجموعه ما، انواع نمونه های زرشک خشک  و قیمت عمده زرشک  را مشاهده کرده و از مشاوره تخصصی همکاران ما در جهت تشخیص زرشک مرغوب بهرمند شوید. برای آشنایی بیشتر با زرشک پفکی پادکست زیر را بشنوید.

تماس با ما